Střední škola technická, Opava, Kolofíkovo nábřeží 51, příspěvková organizace
Příkaz ředitele č. 09/2020
Mimořádná hygienická opatření a standard úklidu k zajištění bezpečného provozu školy
S účinností od 10. 9. 2020 ředitel školy nařizuje dodržování zásad a povinností v souvislosti s hygienickými opatřeními:
1. Osoby při pohybu ve společných prostorách jsou povinny používat roušku na obličeji (zakrytí úst a nosu).
2. Při vstupu do objektu SŠT (areál školy a dílen, areál domova mládeže) jsou osoby povinny provést dezinfekci rukou u dávkovačů k tomu určených.
3. V době přítomnosti v objektech SŠT platí povinnost dodržovat zvýšenou hygienu rukou a minimalizovat riziko přenosu viru (dodržování bezpečné vzdálenosti, pokud je to možné, zákaz shlukování, ohleduplné chování vůči ostatním).
4. Strávníci školní jídelny jsou povinni před vstupem do jídelny provést dezinfekci rukou u dávkovačů k tomu určených a řídit se pokyny vedoucí školní jídelny.
5. Cizí strávníci jsou povinni mimo ustanovení bodů č. 1-3 dodržovat výdejní dobu jim vyhrazenou:
11:55 – 12:05 výdej do jídlonosičů
12:05 – 12:35 cizí strávníci
6. Žáci/zaměstnanci jsou povinni informovat třídního učitele/vedoucího o kontaktu s pozitivně testovanou osobou na COVID-19.
7. V případě projevů onemocnění (dráždivý kašel, dušnost, rýma, bolest v krku, bolest hlavy, bolesti svalů, zvýšená teplota apod.) omezit – zakázat vstup do budovy:
- zletilý žák – opustí v nejkratším čase školu,
- nezletilý žák – neprodleně informovat zákonného zástupce o nutnosti bezodkladného vyzvednutí nebo odchodu ze školy,
- pokud výše uvedené není možné – neprodleně poskytnout roušku a umístit v předem připravené samostatné místnosti a informovat zákonného zástupce o bezodkladném vyzvednutí nebo odchodu ze školy.
Ve všech uvedených případech škola informuje zákonného zástupce/zletilého žáka, že má telefonicky kontaktovat praktického lékaře, který rozhodne o dalším postupu.
8. Bezkontaktní teploměry pro měření tělesné teploty jsou uloženy na vrátnici školy a vrátnici domova mládeže.
9. Dezinfekce společných prostor provádět několikrát denně, minimálně před vyučováním, během druhé vyučovací hodiny a během páté vyučovací hodiny dle rozpisu vedoucího provozního úseku a vedoucího vychovatele domova mládeže.
10. Dezinfekce klávesnic, myší a stolů v učebnách ICT – zajistí vyučující po ukončení vyučovacího celku jedné skupiny žáků.
11. Dezinfekci strojů (ovládacích prvků), nástrojů a pomůcek zajistí učitelé odborného výcviku po ukončení pracovního dne dle rozpisu a pokynů zástupce ředitele pro odborný výcvik.
12. Umístění hygienických prostředků:
- dávkovače dezinfekce – vstup areálu školy (vrátnice školy), vstup tělocvičny školy, vstup domova mládeže, chodba jídelna,
- dávkovače mýdla – umývadla ve třídách,
- antibakteriální mýdla – umývadla WC,
- dezinfekční roztok na ruce – sborovna, vrátnice (škola, domov mládeže), vychovatelna, WC ek. úseku.
13. Větrání učeben provádět několikrát denně i během vyučování, zajistí vyučující dle pokynu zástupce ředitele pro teoretickou výuku.
14. Větrání pokojů provádět několikrát denně dle pokynu vedoucího domova mládeže.
V Opavě 9. 9. 2020
Ing. Josef Vondál
ředitel